Hommikute fännamise ABC

Mulle nii meeldivad hommikud ja päiksetõusud. Hästi varajased, jahedad ning vaiksed. Kuidagi mõnus tunne on, kui terve pikk päev ootab ees.
Minu tööpäev algab enamasti kell 7 hommikul, aga ärkan tavaliselt juba 5:45. Vajan hommikuti alati aega “toibumiseks”, kohvijoomiseks ja einestamiseks. Mõnikord teen ärgates mõned venitused ning kui rohkem aega on, siis veidike joogat (kas youtube’i videote järgi või improviseerin ise) ning nii on kohe sirgem ja virgem olla 🙂

Regulaarsed magamisajad ning varajane ärkamine on meie kehadele loomulikud ja seeläbi ka tervisele head. Mitteregulaarne magamine suurendab südameprobleemide riski ning aeglustab ainevahetust (ehk muudab meid ka paksemaks).

Kuidas siis hakata hommikuinimeseks ja ärgata puhanult, ilma äratuskellata?

  • Proovi paar nädalat panna äratuskell helisema IGA päev (ka puhkepäevadel) samal ajal. Alguses pead end sundima, hiljem tulevad “luugid” juba iseenesest õigel ajal lahti.
  • Ära kunagi vajuta snooze-nuppu! Sulle tundub, et võidad kümme minutit uneaega, aga tegelikkuses tekitad oma kehale stressi, kui pärast esimest helinat ärgates uuesti sügavale unne vajud. Lõpuks oled palju väsinum ega suuda end voodist välja rullida..
  • Kui vähegi võimalik, jäta ööseks kardinad eest ära ja lase päiksetõusul end äratada. Toimib siiski kevadsuvisel ajal, kui päike tõuseb enne kella 10 hommikul😃

Varajane ärkamine eeldab ka varajast magmaminekut (kui Sa terve järgmise päeva nagu uimane koaala ringi kooserdada ei taha). Mida teha, et uni tuleks varem?

  • Proovi tunnike enne magamaminekut muuta tuba hämaramaks ja vältida ekraane. Nendelt kiirgav sinine valgus trikitab meie kehasid nagu oleks päev ning tulemuseks on see, et Une-Mati jõuab Sinuni väga hilja..
  • Tee midagi rahustavat – loe raamatut, ajakirja või lambaid näiteks. Mida igavam, seda parem.
  • Liiguta end iga päev! Kui pole parasjagu trennipäev, siis ole ikka aktiivne ja proovi oma 10000 sammu täis saada.
  • Pista oma nina iga päev õue ning katsu värsket õhku saada 🙂

Üks minu põhilisi motivaatoreid ärkamiseks on hommikusöök!
Päeva kõige olulisem eine. Kui tegemist on tervisliku ja toitainerikka hommikusöögiga, annab see energiat mitmeks tunniks ning suure tõenäosusega paneb ka ülejäänud päeva tervislikke valikuid tegema.

Mind voodist välja ajavad hommikusöögid:

  •  Müsli kreeka jogurti ja marjadega/puuviljadega
  • Leib/täisterasai püreestatud avokaado ja keedumunaga
  • Värvilised smuutikausid (teen valmis juba eelmisel õhtul ja katan toidukilega)
  • Üleöö kaerahelbed marjade/puuviljadega
  • Kõiksugused mittetervislikud hommikusöögid hotellides 😀

Mida teha kui ei suuda hommikuti süüa? Kui hommikul iiveldama ajab ja Sa pole rase ega kõhuviirusega, on Sul toitumisega ilmselt midagi untsus. Proovi vältida raskeid eineid enne magamaminekut ning rasvaseid roogi päeva jooksul. Söö hommikul kas või natukene, vajadusel jaga hommikusöök kaheks osaks.

Ja tähelepanu, kohvisõbrad! Ideaalis peaks vältima kohvi joomist toidu kõrvale, kuna kofeiini tarbimine koos toiduga vähendab toitainete imendumist. Üks variant on juua kohvi enne või pärast sööki, või keskpäeval tööl. Ma olen viimasel ajal avastanud kohvijoomise enne hommikusöögi kallale asumist. See eeldab muidugi varasemat ärkamist 😉

Lõpetuseks kiire hommikusöögi retsept, mille saad teha valmis juba eelmisel õhtul:

KAERAHELBE-BANAANIROOG MARJADEGA

img_0158
Koostisosad:
– tass täisterakaerahelbeid
– pool banaani, kahvliga püreestatud
– tass piima
– 3 spl maitsestamata jogurtit
– peotäis külmutatud marju
– 2 spl mandleid või pähkleid
Valmistamisjuhend:
Sega kõik koostisained kausis kokku ja kata toidukilega. Hoia külmas paar tundi, soovitavalt üleöö.

Kas poleks tore ärgata mõttega, et keegi on Sulle juba hommikusöögi valmis teinud?

Mõnusaid ja rahulikke hommikuid 🙂

img_0085

2 thoughts on “Hommikute fännamise ABC

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s