Esimest korda Barre trennis ja päev Melbournes

Rahulik hommikukohvi nautimine, turulkäik, kerge trenn ja venitus, jalutuskäik rannas, sushi lõunasöögiks ning väike vallatu jäätis moodustavad minu silmis täiusliku pühapäeva.

Tegime nädalavahetusel väikse hüppe Melbourne’i – minu lemmikusse Austraalia linna. Melbourne’i iseloomustabki vaba õhkkond, huvitavad inimesed, tänavakunst, hea sushi, tugev kohvikukultuur… Isegi väiksed pingviinipoisid tulevad sinna igal õhtul ööbima 🙂

img_0688

img_0636

img_0704

img_0711img_0720

Tore pühapäev algas hommikukohviga turul ning jätkus uue trenni katsetamisega! Külastasin Melbourne’s väikest butiikstuudiot, mis on spetsialiseerunud Barre treeningutele.

img_0641img_0725

Tegemist on viimasel ajal Austraalias päris popiks muutunud trenniga, mis on segu balletist, pilatesest ning joogast. Barre (eesti k “stange”) treeninguga saab siledad pikad baleriinilihased, parema painduvuse ja tasakaalu. Barre sobib hästi algajatele, kuna eelteadmised balletist, pilatesest või joogast pole vajalikud. Liigutused on lihtsad ning arusaadavad.
Tegemist on lihasvastupidavustreeninguga – madala raskusega ja rohkete kordustega jõutreening. Põhirõhk on isomeetrilistel harjutustel ehk hästi pisikestel liigutustel, mis lihaseid pingutavad ja väsitavad.

Milline oli Barre-trenni ülesehitus?
Soojenduse osa oli joogast inspireeritud, sisaldades erinevaid “koeri” (üles- ja allavaatav koer), “mägironija” liigutusi, “sõdalase” poose.
Sellele järgnes ülakehaharjutuste osa: erinevad kätekõverdused stangel ning matil, õla- ja käteharjutused kergete hantlitega. Raskused olid kerged või olematud, aga käed olid seeriate lõpus üllatavalt väsinud!
Alakeha oli täitsa ballett – erinevad graatsilised harjutused stangel. Järgnes pilatesest inspireeritud tuharalihaste treening matil. Tundsin, et lihased töötavad, aga täitsa värisema need harjutused ei võtnud..
Kõhulihaste seeriad tegime istudes, põlvede vahele asetatud bloki abil – need harjutused äratasid pisikesed süvalihased küll unest!
Trenn lõpes venituse ja siruli maas lamamisega.

Lahkusin trennist rahuliku meelega ja hea tujuga. Mõnus pühapäevane lõõgastus.
Leian, et tegemist on täitsa efektiivse trenniga ja võib-olla lisan selle isegi oma trennirežiimi (youtubes on Barre videod täitsa olemas). Aga ainult Barre peale ma lootma ei jääks. Keha mitmekülgseks treenimiseks tuleks oma trennikavas hoida ka vana head kardiot ning raskustega jõutreeningut. Barre on hea trenn rühile, aitab aktiveerida süvalihaseid ning parandada painduvust, kuigi on madala intensiivsusega.
Kunagi baleriinikarjäärist unistanud algajatele trennitšikkidele ideaalne trenn 🙂

img_0723

img_0722
Kaks viimast fotot on pätsatud barrebody.com koduleheküljelt

Uurisin, et Barrega saab tegeleda ka Eestis. Tallinnas toimuvad  trennid tantsustuudios Tasapisi Tasakaal (lisainfot saab siit).

Samuti on alati võimalik youtube videote järgi omale Barre trenne otsida  (nt see video).

Millal Sa viimati uut trenni proovisid?

Põnevaid trennikatsetusi,

img_0085

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s